Jump to content
×
×
  • Create New...

ანუ რა ხდება ალ ქურჯში?


Recommended Posts

  • ფორუმელი

 

12 minutes წინ, kvipriane said:

რადგან იდეაში უსამართლოდ იჯდა ქართლის ტახტზე ?

ნუ მისი კარის მოძღვარი იყო, შესაბამისად გავლენები და ფინანსები. არცაა გასაკვირი, ანტოშა მაგის პირდაპირი კონკურენტი გამოდიოდა. 

პრინციპში, რაც მეტს ვკითხულობ ამ თემაზე მით უფრო მეტად არასახარბიელო მდგომარეობაში ხვდება კახთ ბატონი (ჩემთვის). ნუ ანტოშა თავისთავად. 

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)
21 minutes წინ, Seth said:

რაც მეტს ვკითხულობ ამ თემაზე მით უფრო მეტად არასახარბიელო მდგომარეობაში ხვდება კახთ ბატონი (ჩემთვის)

კახთ ბატონი ძალიან კარგ ურთიერთობებში იყო ნადირ შაჰთან, ნუ არცერთი მეფე რომ არ ყოფილა ალბათ ისეთ კარგ ურთიერთობებში

პლიუს ამას ინდოეთში ლაშქრობისას ერეკლეს სამხედრო ხელოვნებით აღფრთოვანებულმა ნადირ შაჰმა ერეკლე იშვილა, ანუ ირანის პრინცის რეგალიები მიანიჭა, ნადირის გარდაცვალების შემდეგ ერეკლეს შეეძლო პრეტენზია განეცხადებინას ირანის ტახტზე

ქართლ-კახეთის ტახტისთვის პერიპეტიებში ნადირ შაჰის ხელი უნდა ერიოს, წაუყრუათ მამა-შვილს რაღაც-რაღაცეებში

გაბაშვილის ირანულ მოტივაციაში ალბათ მამა-შვილის ირანთან დალაგებულ ურთიერთობებს გულისხმობენ 

Edited by kvipriane

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)
33 minutes წინ, Seth said:

ამ თემაზე

მუსიე სეტ, იქეთ რომის თემაში დავდე ვიდეო, ლვოვის უნივერსიტეტის ლექტორშა შუმერეთის კვლევებზე საუბრობს და რაღაც პივნოის ახსენებს :lool: ანატოლიის მიდამოებში აღმოუჩენიათ მე10-ე ათასწლეულის რაღაც ნაზიქურათალის მზგავსი (გოზელ-ტეპეო თუ რაღაც ასეთი ქვია) და "პივას ასხავდნენო" მანდო

იდეაში ისე გამოდის რომ ბარის პივა ქონიათ ძველებს ;) 

არ გამიკვირდება ფეხბურთის მოედანიც აღმოაჩინონ და დამარილებული თევზიც :gigi:

Edited by kvipriane

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

  • ფორუმელი
ონლაინ, kvipriane said:

 ანატოლიის მიდამოებში არმოუჩენიათ მე10-ე ათასწლეულის რაღაც ნაზიქურათალის მზგავსი (გოზელ-ტეპეო თუ რაღაც ასეთი ქვია) და "პივას ასხავდნენო" მანდო

ვიცი ეგ სენიორ. + ლუდი შუმერშიც ჰქონდათ + ნავთობს (რომელიც მაშინ გარჯვეულ ადგილებში პირდაპირ ზედაპირზე იყო) იყენებდნენ ცეცხლისთვის.

Share on other sites

  • ფორუმელი
31 minutes წინ, Seth said:

ვიცი ეგ სენიორ. + ლუდი შუმერშიც ჰქონდათ + ნავთობს (რომელიც მაშინ გარჯვეულ ადგილებში პირდაპირ ზედაპირზე იყო) იყენებდნენ ცეცხლისთვის.

ანუ იქედან დღევანდელ დღემდე დიდი არაფერი განვითარება არ გვაქვს ასე გამოდის, უბრალოდ ტექნოლოგიური პროცესის წყალობიტ მიზიდულობის ძალის რეაქტიულად გადალახვა ისწავლა ადამიანმა და ეგ არის, დანარჩენი იგივეა ...

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)
1 საათის წინ, Moor said:

საქართველოს ეკლესიის ულტრარეფორმისტულად განწყობილმა ჯგუფმა მოინდომა, ახალი სტილით აღენიშნათ აღდგომის დღესასწაულიც, რაც ეწინააღმდეგებოდა როგორც საქართველოს ეკლესიის საკათალიკოსო საბჭოს განჩინებას, აგრეთვე საერთო მართლმადიდებლურ პრაქტიკას.

ანუ აღდგომის დღესასწაული და მოძრავი დღესასწაულები - იულიუსით, შობა და უძრავები - გრეგორიანულით!

ამას  ქვია დომხალი!

ვოტ!

 

ანუ სენიორ ერიკის მიერ მოძიებული კალენდარი გრიგორიანულია, რადგანაც 1918-ში გადავიდნენ გრეგორიანულზე და გამოდის უძრავ დღესასწაულებს ახალი სტილით აღნიშნავდნენ!

მდაჰ!

Edited by ASIA
Share on other sites

1 minute წინ, ASIA said:

მდაჰ!

მე ამ საეკლესიო ამბებში ვერ ვერკვევი სენიორა და რატომ - მდაჰ?

ეგ სურათი დავდე იმისთვის რომ ბოლშევიკები მასიურად მღვდლებს არ ხოცავდნენ და არც ეკლესიებს აფეთქებდნენ.

Share on other sites

Posted (შესწორებული)
1 საათის წინ, Moor said:

ვიკის მიხედვით, 1926ში ჯერ კიდევ ძველი სტილი იყო

შესწორებული იულიუსის კალენდარი საქართველოს ეკლესიაში[რედაქტირება | წყაროს რედაქტირება]

საქართველოს ეკლესიის საკათალიკოსო საბჭომ 1923 წლის 24 ოქტომბერს კათოლიკოს-პატრიარქ ამბროსის ლოცვა-კურთხევით (რომელიც პატიმრობაში იმყოფებოდა), გამოიტანა განჩინება, რომლის მიხედვითაც უძრავი დღესასწაულები 1923 წლის 1 ნოემბრიდან უნდა აღნიშნულიყო ახალი კალენდრით, ხოლო მოძრავი — ძველი სტილით. ეს განჩინება რეალურადაც განხორციელდა და 1923 წლის 1 ნოემბრიდან 1925 წლის 11 მარტამდე საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესია შესწორებულ იულიუსის კალენდარს გამოიყენებდა.

როგორც კათოლიკოს-პატრიარქი კალისტრატე (ცინცაძე) მოგვიანებით თავის ნაშრომში „მწარე მოგონებანი საქართველოს ეკლესიის ახლო წარსულიდან“ წერს, საქართველოს ეკლესიის ულტრარეფორმისტულად განწყობილმა ჯგუფმა მოინდომა, ახალი სტილით აღენიშნათ აღდგომის დღესასწაულიც, რაც ეწინააღმდეგებოდა როგორც საქართველოს ეკლესიის საკათალიკოსო საბჭოს განჩინებას, აგრეთვე საერთო მართლმადიდებლურ პრაქტიკას. სამღვდელოებისა და მრევლის უდიდესი ნაწილი უარყოფითად შეხვდა აღდგომის თარიღის თვითნებურად შესწორებას, რამაც საყოველთაო მღელვარება გამოიწვია ეკლესიაში. შექმნილი ვითარებიდან გამომდინარე, საპატიმროდან ახლად გამოსულმა კათოლიკოს-პატრიარქმა ამბროსიმ გადაწყვიტა, დროებით შეეჩერებინა შესწორებული კალენდრის მოქმედება და 1925 წლის 11 მარტს საქართველოს ეკლესიის საკათალიკოსო საბჭომ მიიღო ახალი გადაწყვეტილება ძველ სტილზე დროებით დაბრუნების შესახებ.

1927 24 ივნისს საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის IV საეკლესიო კრებამ ხელმეორედ მიიღო გადაწყვეტილება, საქართველოს ეკლესიაში ახალი სტილის კალენდრის შემოღებისა. ამ გადაწყვეტილებას თბილისში დადებითად შეხვდნენ, თუმცა რეგიონულ ეპარქიებში სამღვდელოებისა და მრევლის ნაწილმა წინააღმდეგობა გამოხატა კალენდრის შესწორების გამო. ეკლესიაში შექმნილი არეულობის გამო, მომდევნო 1928 წლის 28 სექტემბერს საქართველოს ეკლესიის საკათალიკოსო სინოდმა მიიღო ახალი განჩინება შესწორებული კალენდრის მოქმედების დროებით შეჩერებისა და ძველ სტილზე დაბრუნების შესახებ. აღსანიშნავია, რომ განჩინება ეპისკოპოსებს ავალებდა, სამომავლოდ გაეწიათ პროპაგანდა ახალი სტილის, შესწორებული იულიუსის კალენდრის სასარგებლოდ.

შემდგომ პერიოდში საქართველოს მართლმადიდებელ ეკლესიაში შესწორებულ იულიუსის კალენდარზე დაბრუნების საკითხი აღარ განხილულა.

=

როგორ გავს დღევანდელ საქართველოს განათლების სამინისტროს :lolz:

წიგნს გადაშლი და ვერაფერს გაიგებ

Edited by Eric
Share on other sites

ვიზიტორი
თემა დაიხურა!
 Share