Jump to content
×
×
  • Create New...

აშშ - ანუ რა ხდება რომში?


Jimmy
 Share

Recommended Posts

  • ფორუმელი
1 საათის წინ, Eric said:

რა კაცი იყო ნესტორა?

ნესტორიანობა გავრცელდა მცირე აზიაში, ინდოეთსა და ჩინეთში. მათგან სპარსეთში დიდი რიცხვი თემურ-ლენგის (XIV-XV) დროს მოისრა. გადარჩენილებმა ქურთისტანის მთებს და თურქეთის სამხრეთ ზოლს შეაფარეს თავი, სადაც დღემდე სახლობენ. ნაწილმა XVII -ში რომთან უნიას (შეთანხმებას, გაერთიანებას) მოაწერა ხელი. ისინი დღეს აღმოსავლეთის კათოლიკებად იწოდებიან და შეადგენენ თავისებურ, ქალდეური წესის, საპატრიარქოს. უმრავლესობა კი ძველი რწმენის ერთგული დარჩა. ჩინეთში ეს კონფესია დღეს აღარ ჩანს. ინდოეთში კი იცნობენწმ. თომას ქრისტიანებად“. ზოგი იაკობიტებთან, . . მონოფიზიტებთან, - რადიკალურად განსხვავებული რწმენის ხალხთან გაერთიანდა, რაც უცნაურია და მიანიშნებს ორივე მხარის აღმსარებლობითი ცნობიერების დაქვეითებაზე.

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

  • ფორუმელი
1 საათის წინ, Eric said:

რა კაცი იყო ნესტორა?

სპარსეთიდან ვიდრე აღმოსავლეთ ჩინეთის ზღვამდე, მათ შორის ინდოეთშიც ნესტორიანელობა იყო დომინანტი.

635 წელს ჩინეთის საიმპერატორო კარს მქადაგებელი ნესტორიანელი ბერი  ალოპენი ესტუმრა იმპერატორ თაოჩონგისგან, რომელმაც მიიღო ნებართვა დედაქალაქ ჩანგანში 21 მღვდელთან ერთად თავისუფლად ექადაგა, ხოლო 3 წლის შემდეგ 638-ში, იმპერატორმა გამოსცა ბრძანებულება , ყოველ პროვინციაში აეშენებინათ თითო ნესტორიანული ტაძარი მაინც. იმპერატორის მიერ ნესტორიანელებისათვის ასეთი მხარდაჭერის ერთ-ერთი მიზეზი ისიც იყო, რომ იმპერატორის ბებია მამის მხრიდან ნესტორიანელი ქრისტიანი იყო :gigi: თაიჩონგის ბაბუამ , თანგის თავადმა - ლი პინგმა, ცოლად შეირთო სიენპეის ტომის ერთ-ერთი გამორჩეული სარდლის ნესტორიანელი მიმდევრის ქალიშვილი. ამ პერიოდში კი მომთაბარე ტომებში მკვეთრად ვრცელდებოდა ნესტორიანელობა, მოკლედ, ასე დაიწყო და საბოლოოდ ჩინელებს ქრისტიანობისათვის "სინათლის რელიგია" უწოდებიათ.

781 წელს თანგის დინასტიის დედაქალაქ ჩანგანში ნესტორიანელებმა დადგეს დიდი სტელა, რომელზეც ჩინურ და სირიულ ენებზე შეასრულეს წარწერა. სტელაზე მათ აღწერეს ჩინეთში ნესტორიანელობის გავრცელების ისტორია და მათ პერიოდში არსებული სიტუაცია. აღნიშნული სტელა 1623 ( 1625 ) წელს აღმოაჩინეს ჩინეთში მოღვაწე იეზუიტებმა ქალაქ სიანში ( ყოფილი ჩანგანი ). სწორედ ამ სტელიდან ვგებულობთ ინფორმაციას ალოპენზე და თანგის დინასტიის პერიოდში ჩინეთში არსებულ ნესტორიანელებზე .... 

e1839ce18394e183a1e183a2e1839de183a0e18398e18390e1839ce183a3e1839ae18398-e183a1e183a2e18394e1839ae18390.jpg

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)
1 საათის წინ, Seth said:

ნესტორა იჩითება სერიოზული კაცი :დ 

მუსიე სეტ, ნესტორა - იდეოლოგია, "სერიოზული" კაცი იჩითება იოანე ანტიოქიელი, რომელმაც გამოიყენა ნესტორას იდეოლოგია, ეპისკოპოს რაულის დევნისასა მომხრეები სპარსეთსი გადაიყვანა  და სპარსეთში კრებაც მოიწვია, გაპატრიარქდა,და მერე აღმოსავლეთით სამისიონერო ჯგუფებიც დარაზმა :) 

ნესტორა - იდეოლოგი

იოანე - მენეჯერი

მაგრამ , აი მხარში ვინ ამოუდგათ, ვინ დაუპადძერშკა - ესაა საკითხავი ??? ;)

 

Edited by kvipriane

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

45 minutes წინ, Seth said:

ორივე შემთხვევაში აიღეს პერსპექტიული მეცხვარე/მეჯოგეები და გააკეთეს საკაიფო იმპერიები :დ რატომღაც ეს იმპერიები დასავლეთ ევროპაში არ ლაშქრობდნენ :დ მაგრამ ეგ უეჭველი ბაგი იყო :დ

 

აქ ბოლომდე ვერ ჩამოვყალიბდი სენიორ, მიზეზთა არსში ))

ერთი გლობალური ფაქტი რაც გვაქვს არის ის რომ

გლობალური კეთილდღეობის ინდექსმა აზიიდან გადაინაცვლა ევროპაში სულ რამდენიმე საუკუნეა.

აზია მოტეხეს და გაადააქციეს ევროპის რესურს ბაზად.

 

ალექსანდრია ბაბილონის დაპირისპირება აშკარად პირველის გამარჯვებით დამთავრდა სენიორ

რადგან ალექსანდრე მაკედონელი იყო და ბაბილონი გადაწვა

ჰულაგუ ყაენი იყო და ძირფესვიანად მოთხარა

და ჯორჯ ბუში იყო უფროსი და დაბომბა და აიღო

 

რას გადაეკიდნენ ? :gigi:

 

თუმცა მთლიანად შეიცვალა დემოგრაფიული სურათი აზიაში და ერთ დროს უდიდესი კულტურის რეგიონი და ხალხები გაბუღლამავდნენ და გაყაურმდნენ.

 

 

Share on other sites

  • ფორუმელი
2 საათის წინ, kvipriane said:

დიახ, მაგრამ ორიოდ სიტვა კარგი იქნება აქაც ითქვას ...

 

:up:

2 საათის წინ, kvipriane said:

მუსიე სეტ, ნესტორა - იდეოლოგია, "სერიოზული" კაცი იჩითება იოანე ანტიოქიელი, რომელმაც გამოიყენა ნესტორას იდეოლოგია, ეპისკოპოს რაულის დევნისასა მომხრეები სპარსეთსი გადაიყვანა  და სპარსეთში კრებაც მოიწვია, გაპატრიარქდა,და მერე აღმოსავლეთით სამისიონერო ჯგუფებიც დარაზმა

Good. ესეც მენეჯმენტის დასაწყისი.

 

2 საათის წინ, Eric said:

აქ ბოლომდე ვერ ჩამოვყალიბდი სენიორ, მიზეზთა არსში

იმჰო, აქ ერთი მიზეზი ვერ იქნება სენიორ, უფრო მიზეზთა ერთობლიობა.

მიზანი კი აუცილებლად ერთი იქნებოდა გავლენის გაფართოება მაშინდელ მსოფლიოში სავაჭრო გზების კონტროლის მეშვეობით.

მონღოლები იყვნენ პირველები, რომელთა მეშვეობითაც მოხდა სავაჭრო გზის მონოპოლიზაცია, არა?

შემდეგ უკვე ევროპაშიც ნამეტანი გაფართოვდნენ და გამრავლდნენ. ამ "ბევრებს" კიდევ ბევრი ინტერესები გაუჩნდათ ხომ? ამიტომაც წარმოიშვა მერე აქეთ თურქეთი vs ირანი :) თორემ მოგეხსენებათ ინდოეთში სულ სიმშვიდე გახლდათ :დ

ნესტორას ბიჭები კიდე იქ იყვნენ დასაბამიდან, ვინ შეიძლება ყოფილიყო მაგათზე კარგი დასაყრდენი მაშინდელი "ევროპელისთვის"? 

2 საათის წინ, Eric said:

ალექსანდრია ბაბილონის დაპირისპირება აშკარად პირველის გამარჯვებით დამთავრდა სენიორ

რა თქმა უნდა. მაგრამ იმჰო ეგ პიროსის გამარჯვებას უფრო ჰგავდა :) მანდ მოხდა გაბნევა. ნაწილი იერუსალიმშიც, ნაწილი ალექსანდრიაში, ნაწილი ანტიკურ საბერძნეთში ნაწილი კიდევ საქართველოში :დ

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)

ინებეთ ნესტორას ბიჭების გავლენა სუფიზმზე

In some respects Sufi mysticism can be compared to Christianity, as it is argued the term ‘Sufi’ was first used in a Christian, rather than an Islamic, milieu to refer to a deviating trend that emerged in the late sixth century among the Nestorian Christians of Seleucia-Ctesiphon. Early Muslim ascetics shared with Nestorian Christians ‘both word and practice as an identification with a humble, lowly status and a recognition of values other than material’ (Green 2012, 18). Another comparison can be made with Christian monks. Both Sufis and Monks dedicate their lives to servitude and sincere devotion

კიდევ ინებეთ, პატივცემული ისააკი საერთოდაც საინტერესო კაცი სჩანს 

When Isaac of Nineveh, the author of this quotation, sought to explain the means by which to attain God’s love in A.D. 7C, Islam was in its nascence. But, Isaac of Nineveh was not a Muslim; rather he was a Christian and, indeed, had once been a bishop of the Nestorian Church. Nor was Isaac of Nineveh a lone voice, for Persia in A.D. 7C -- 8C saw a flowering of Nestorian mysticism, whose influences were still being felt in A.D. 13 C. However, Isaac of Nineveh was the outstanding representative of this movement which gains sway amongst the solitaries and ascetics.

And whilst it was a product of the ascetic-mystic stream of the Nestorian Church, the Mystic Treatises (ეს დაწერა პატივცემულმა ისააკმა მე-7 საუკუნეში) was stamped by the personal experience of Isaac of Nineveh. Each of these three factors contributed to the influence of the Mystic Treatises on Sufic writings.

Bar Hebraeus ( https://en.wikipedia.org/wiki/Bar_Hebraeus) acknowledged the mutuality of the Nestorian mystics of Persia and the Sufis. And also, the dominance of Isaac of Nineveh whose influence, spanning half a millennium, linked Muslim mysticism with the Christian expression.

Edited by Seth
Share on other sites

  • ფორუმელი

ესეც სუფიების როლი თურქეთის იმპერიის გარიჟრაჟზე

 

From its very beginnings, Ottoman history was closely intertwined with Islamic mysticism in its various forms. The lives and careers of charismatic mystical figures and Sufi elders during the formative period of the Ottoman Empire – the 14th and 15th centuries, with the process reaching its high point with the conquest of Constantinople in 1453 – intersected with those of Ottoman sultans, and Sufi orders played a crucial role in the establishment of the Ottoman imperial order

წყარო: Ines Aščerić-Todd: Sufi Orders in Ottoman Bosnia: from Imperial Legitimacy to Voices of Discontent

 

Share on other sites

  • ფორუმელი
Posted (შესწორებული)
2 საათის წინ, Seth said:

When Isaac of Nineveh, the author of this quotation, sought to explain the means by which to attain God’s love in A.D. 7C, Islam was in its nascence. But, Isaac of Nineveh was not a Muslim; rather he was a Christian and, indeed, had once been a bishop of the Nestorian Church. Nor was Isaac of Nineveh a lone voice, for Persia in A.D. 7C -- 8C saw a flowering of Nestorian mysticism, whose influences were still being felt in A.D. 13 C. However, Isaac of Nineveh was the outstanding representative of this movement which gains sway amongst the solitaries and ascetics.

And whilst it was a product of the ascetic-mystic stream of the Nestorian Church, the Mystic Treatises (ეს დაწერა პატივცემულმა ისააკმა მე-7 საუკუნეში) was stamped by the personal experience of Isaac of Nineveh. Each of these three factors contributed to the influence of the Mystic Treatises on Sufic writings.

Bar Hebraeus ( https://en.wikipedia.org/wiki/Bar_Hebraeus) acknowledged the mutuality of the Nestorian mystics of Persia and the Sufis. And also, the dominance of Isaac of Nineveh whose influence, spanning half a millennium, linked Muslim mysticism with the Christian expression.

აბა მე რას ვამბობ მუსიე, 632 წლისათვის , მთელი ქრისტიანული ფხიქოლოგია, გარჩეულ გასალაშინებული ხელნაწერების სახით იდო მაგიდაზე, როგორც მართლმადიდებლური ასევე მონოფიზიტური , ასევე არიოზი და ასევე მათი მონათესავე ნესტორიანელობის მთლიანი ნაშრომები, შეუძლებელია მუჰამედს არ გამოეყენებინა ვთქვათ ისააკ ნინევიელის, ან მაქსიმე აღმსარებლის, ან იოანე ანტიოქიელის ნაშრომები ... ძალიან ჰგავს ნესტორიანელობიდან აღებულს, თუნდაც ის ფაქტი რომ ისლამში მარიამი არის ერთადერთი ქალი მოხსენიებული ძლიერ პატივსაცემად , ხოლო ქრისტე ერთ-ერთ წინასწარმეტყველად (იასნი ისას ეძახიან ეგენი) ...

Edited by kvipriane

თავდაპირველად იყო სიტყვაი და სიტყვაი იყო ღმრთისა თანა და ღმერთი იყო სიტყვაი იგი ...

Share on other sites

ვიზიტორი
თემა დაიხურა!
 Share