Jump to content
×
×
  • Create New...

ჰეინცის დილემა


Sylar
 Share

Recommended Posts

  • ფორუმელი

@NAVARA მე ამ სისტემის პირობებში გეუბნები კონკრეტულად ჯანდაცვაზე, შენ კიდე განაზოგადე და სისტემა გამიკრიტიკე მთლიანად, რასაც ვიზიარებ.

Angels lie to keep control.

Share on other sites

  • ფორუმელი
8 minutes წინ, Darkness said:

რეალობაში, ნეტა რამდენია იმ ადამიანთა წილი მოსახლეობაში, ვინც სიცოცხლისათვის საკუთარ პრინციპებს არ დათმობს? ეჭვი მაქვს, რომ 0,000რაღაც, 7მილიარდ მოსახლეობაში.

0-თან ძალიან ახლოს.

9 minutes წინ, Darkness said:

თუ გაინტერესებს ამ დილემის მეორე პოზიციიდან გაშლა, კი შეგვიძლია. მაგალითად, რენდის ეგოიზმის ჭრილში შევხედოთ.

ამ ექიმმა, იწვალა, იშრომა, ჯერ მარტო 15წელზე მეტი ისწავლა, რომ ეს ინოვაციური წამალი მიეღო. ახლა, თავის შრომას ფასს ადებს. აქვე, არის მეორე ტიპი, რომელიც მთელი ცხოვრების მანძილზე რეალურად არაფერს აკეთებს, სოციუმის ხარჯზე პარაზიტულ არსებობას თუ არ ჩავთვლით. ჰოდა, იმის ნაცვლად, რომ ამასაც ესწავლა, ეშრომა, კაპიტალი დაეგროვებინა და თავისი შრომით ეყიდა წამალი, ,,ჰუმანისტურ ჭრილში" თავს გაცოდებს, საკუთარი თავის რჩენის ტრაკი არ მაქვს და დამეხმარეთო.

რატომ არის ის ექიმი ვალდებული, რომ დაეხმაროს? ეს ხალხის ემოციებზე თამაში, ჰუმანისტური ტრალალა და თავის შეცოდებები მაგრად რომ კიდია, რატომ არის საზოგადოებისთვის ეს ,,დანაშაული"?

ჰოდა, ბოლოს, მის საკუთრებაში იჭრებიან და მთელი/ნახევარი ცხოვრების საქმის შედეგს იპარავენ. ამორალური საქციელი არაა ვითომ? 

ისე, ეს დილემა იდეოლოგიის განმსაზღვრელი ტესტი უფროა...

აქ რას წერთ, ეს არის ე.წ. თაბასწორობის ან თანასწორუფლებიანობის თემა… (და საერთოდ არაა კავშირში ამ ვაიდილემასთან :დ)

ეს თემა ძალიან დიდი ხანია და სადღაც ამ 2000-იენების ბოლომდე დაიყვანებოდა 2 სუბიექტამდე.

რუსო ვს ჰობსი. Aka სოფლის მეურნეობამდე თანასწორები ვიყავით და მერე გავბანძდით ვს თავიდანვე ბანძები ვიყავით. (ცალკე თემაა ეს საკითხი რატომ და როგორ დაიძრა :დ).

ბოლო პერიოდში წამოვიდა თეორია რომ არც ერთი იყო მართალი და არხ მეორე :დ და ჩვენი დიდი წინაპრები მშვენივრად აწყობდნენ თანამედროვე სოციალურ თანასწორუფლებიან სისტემებს, სადც ექიმიც და ზარმაცი პარაზიტიც თანაბარი იყო :დ

Share on other sites

ონლაინ, Seth said:

აქ რას წერთ, ეს არის ე.წ. თაბასწორობის ან თანასწორუფლებიანობის თემა…

შეიძლება, მაგრამ ამ დილემაში ექიმი, აპრიორულად, ცუდი ტიპი რომ არის, ეგ ხომ ცალსახაა? ჰოდა, სხვანაირადაც შეიძლება ამ ექიმისთვის შეხედვა.

2 minutes წინ, Seth said:

რუსო ვს ჰობსი.

სტუდენტობის დროს, მორალის შესახებ ჰობსის იდეას კი ვიზიარებდი. თუმცა, მესამე კურსზე პოსტმოდერნიზმი აღმოვაჩინე და სულ წავხვდი :D 

 

საერთოდაც, განამანათლებლობის იდეები დღევანდელი გადმოსახედიდან ძალიან ნაივური ჩანს. 

Share on other sites

  • ფორუმელი
ონლაინ, Darkness said:

შეიძლება, მაგრამ ამ დილემაში ექიმი, აპრიორულად, ცუდი ტიპი რომ არის, ეგ ხომ ცალსახაა?

ნუ უწოდებთ ამას დილემას :boli:

 

რატომაა ცალსახა? სულაც არაა…

Share on other sites

1 minute წინ, Seth said:

ნუ უწოდებთ ამას დილემას

თანამედროვეობას რომ მოვარგოთ, დღესაც შეიძლება მისი გავრცობა და მსჯელობა.

მაგალითად, საზოგადოებრივი სიკეთის ეგიდით, სხვისი ინტელექტუალური საკუთრების გამოყენება რატომ არის ნახევარი მსოფლიოსთვის ჩვეული რამ, მეორე ნახევრისთვის კი დანაშაული..

საერთოადაც, სად გადის ,,საზოგადოებრივ სიკეთეების" თუ ჰუმანიზმის მოტივით მოქმედებას ზღვარი?

წამალი არ ვიცი და პირატული რესურსების გამოყენებას ისე მივეჩვიე, სინდისი სულ არ მაწუხებს იმაზე, რომ დაკრეკილ პროგრმებს ვიყენებ. პირიქით, მაღიზიანებს ის ფაქტი, რომ LibGen-ს და რუტრეკერს ებრძვიან. ეს რესურსები, ცხოვრების კონკრეტულ ეტაპზე, ჩემთვის კი ასრულებდა წამლის ფუნქციას)) არადა სხვისი საკუთრებაა, შრომითა და ოფლით შექმნილი.

Share on other sites

  • ფორუმელი
22 minutes წინ, Darkness said:

სტუდენტობის დროს, მორალის შესახებ ჰობსის იდეას კი ვიზიარებდი. თუმცა, მესამე კურსზე პოსტმოდერნიზმი აღმოვაჩინე და სულ წავხვდი :D 

 

საერთოდაც, განამანათლებლობის იდეები დღევანდელი გადმოსახედიდან ძალიან ნაივური ჩანს. 

რამ გაანაივურა, როდესაბლც მთელი დღევანდელი ლიბერალიზმი მაგაზე დგას?

 

თუ თქვენ ფიქრობთ რომ ლიბერალებიც ნაივურები ხართ/არიან? :დ

Share on other sites

  • ფორუმელი
14 minutes წინ, Darkness said:

თანამედროვეობას რომ მოვარგოთ, დღესაც შეიძლება მისი გავრცობა და მსჯელობა.

მაგალითად, საზოგადოებრივი სიკეთის ეგიდით, სხვისი ინტელექტუალური საკუთრების გამოყენება რატომ არის ნახევარი მსოფლიოსთვის ჩვეული რამ, მეორე ნახევრისთვის კი დანაშაული..

საერთოადაც, სად გადის ,,საზოგადოებრივ სიკეთეების" თუ ჰუმანიზმის მოტივით მოქმედებას ზღვარი?

წამალი არ ვიცი და პირატული რესურსების გამოყენებას ისე მივეჩვიე, სინდისი სულ არ მაწუხებს იმაზე, რომ დაკრეკილ პროგრმებს ვიყენებ. პირიქით, მაღიზიანებს ის ფაქტი, რომ LibGen-ს და რუტრეკერს ებრძვიან. ეს რესურსები, ცხოვრების კონკრეტულ ეტაპზე, ჩემთვის კი ასრულებდა წამლის ფუნქციას)) არადა სხვისი საკუთრებაა, შრომითა და ოფლით შექმნილი.

ლიბ-გენს თუ გამოიყენებთ დედა მოგიკვდებათ რანაირი დილემაა? :დ

 

Share on other sites

  • ფორუმელი

ყველაფერზე კონსესუსი ვერ იქნება. 

risk/reward ჩამოჩოთქა და გადაწყვიტა. ცოლის გადარჩენით ცოლის სიცოცხლესაც გადაარჩენს, უფრო ბედნიერიც იქნება, საზოგადოებაც მეტ პატივს ცემს და მისი ცხოვრება გაუმჯობესდება. სკანდალის ფონზე იქმნება სოლიდარობის ფონდები, მედია დადებით აშუქებს, აშეიმინგებენ ექიმს და ითხოვენ სახელმწიფოსგან ლმობიერებას.

ვს

ზის აკანკალებული და ფიქრობს რომ ეს მისი ბედია, ქურდობაზე რომ ფიქრობს, ღმერთი იმიტო სჯის. შეიძლება პროცესში ჩაფლავდეს და ცოლი მისახედი დარჩება. ცოლი კვდება და რჩება მარტო და უბედური. ხალხიც ბანძ ტიპად თვლის, რო არაფერი გააკეთა. 

რა დილემა. 

იმენა არჩევნებს მოიგებდა 

დილემა ისაა რაც ჭიკუნამ იქადაგა. 

 

 
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



შესვლა
 Share

  • Who's Online   436 all people including: 0 წევრი, 0 ანონიმური, 436 ვიზიტორი სრულად ნახვა

    • Chrome(10)
    • YandexBot(2)